czyste

zdrowie

Owsianka - doskonały pomysł na pierwsze śniadanie dla dzieci i dorosłych.

« cofnij

Płatki owsiane – dlaczego warto podawać je dzieciom?

Każdy powinien wiedzieć, że śniadanie jest najważniejsze w ciągu dnia. Owsianka to doskonały pomysł na pierwszy posiłek zarówno dla maluchów, jak i dla dorosłych.
Już wiele lat temu nasze babcie doceniały zdrowotne właściwości zbóż m.in. owsa. Teraz dzięki większemu dostępowi do internetu sami zaczynamy pogłębiać wiedzę na ten temat.

 

Przede wszystkim owies jest doskonałym źródłem witamin i minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Badania fińskich dietetyków wykazały, że wprowadzenie do diety owsianki w pierwszym roku życia dziecka, zmniejsza ryzyko wystąpienia astmy w przyszłości.

 

Można ją przyrządzać w sposób tradycyjny, lub podawać w formie  kaszki czyli zmiksować. Należy jednak pamiętać o najważniejszej zasadzie – śniadanie zawsze powinno być przygotowane w formie ciepłego posiłku, gdyż to ono reguluje pracę naszego układu pokarmowego.

 

Płatki owsiane najlepiej gotować na wodzie, około 30-40 minut. Podczas gotowania można je zabielić mlekiem, później dodać owoce. Dla dzieci najczęściej poleca się owsiankę z bananem, lub startym na papkę jabłkiem (nie zaleca się podawania surowych owoców dzieciom na śniadanie). Dzięki fruktozie znajdującej się w owocach jest ona słodsza, co jak wiadomo zachęca maluchów do jej jedzenia.

Więc co takiego ma w sobie owsianka?

Podsumowując.
Jedna porcja płatków owsianych dostarcza nam:

  • Witaminę B6 - poprawia pamięć i koncentrację, oraz zapobiega występowaniu anemii.
  • Witaminę B1 - przeciwdziała zmęczeniu, rozdrażnieniu. Korzystnie wpływa na stan włosów, skóry i paznokci.
  • Substancje antydepresyjne
  • Magnez - koi nerwy, wzmacnia mięśnie
  • Żelazo
  • Błonnik (beta-glutany obniżające poziom cholesterolu)

 

Ponadto owsianka wykazuje także właściwości prebiotyczne co pomaga w prawidłowym działaniu układu odpornościowego. Dostarcza również niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), których organizm sam nie potrafi wyprodukować, a które przeciwdziałają miażdżycy.

Owies i produkty z owsa to źródło związków bioaktywnych (polifenole, kwas fitynowy, fitosterole, beta-glukany, NNKT) o właściwościach przeciwutleniających. Redukują one wolne rodniki, które są odpowiedzialne za starzenie się komórek i występowanie chorób nowotworowych. Dzięki zawartości tryptofanu oraz witaminy B6, które zwiększają produkcję serotoniny w mózgu owsianka zalecana jest jako ostatni posiłek w ciągu dnia dla osób mających problemy z zasypianiem.


Pamiętajmy więc, że ziarno owsa, które można przyrządzać na różne sposoby np. w postaci płatków owsianych, występuje na pierwszych pozycjach wszystkich rankingów najzdrowszych pokarmów świata. My zachęcamy Was do przygotowywania owsianki na bazie mleka JOGO lub z dodatkiem jogurtu naturalnego JOGO i owoców.

Smacznego!

Znasz produkty marki JOGO?

wypełnij ankietę